Informacje dla osób doznających przemocy
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krokowej
ul. Wejherowska 3
84-110 Krokowa
tel. 58 506 54 30
poniedziałek, wtorek, środa w godz. od 7.30 do 15.30
czwartek w godz. 7.30 do 17.00
piątek od godz. 7.30 do 14.00
e-mail: zespolinterdyscyplinarny@gops.krokowa.pl
Komisariat Policji w Krokowej
Minkowice, ul. Żwirowa 4
84-110 Krokowa
tel. (58) 673-70-97
Gminna Komisja d/s Problemów Alkoholowych w Krokowej
ul. Wejherowska 3
84 – 110 Krokowa
tel. 501-531-944
wtorek w godz. od 15.30 do 17.00
Punkt Interwencji Kryzysowej w Pucku
ul. Mestwina 31
tel. 664 494 749 lub 58 673 13 53
Ośrodek Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem
Stowarzyszenie OVUM
ul. Traugutta 2
81-388 Gdynia
tel. 58 776-40-67
Ośrodek Profilaktyki i Rozwiązywania i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
ul. Kościuszki 2
84-200 Wejherowo
tel. 58 736-37-84
Niebieska Linia:
Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie ,,Niebieska Linia’’
tel. 800-120-002 (czynny przez całą dobę) – uzyskanie wsparcia, pomoc psychologiczna, informacja o możliwości uzyskania pomocy najbliżej miejsca zamieszkania;
– poniedziałek w godz. 18.00 do 22.00 prowadzone są konsultacje w języku angielskim;
– wtorek w godz. 18.00 do 22.00 prowadzone są konsultacje w języku rosyjskim;
Niebieska Linia dla osób głuchych i niedosłyszących
,,Niebieska Linia” konsultacje z wykorzystaniem komunikatora SKYPE – w każdy poniedziałek w godz. 13.00-15.00 członkowie rodzin z problemem przemocy i problemem alkoholowym mogą skonsultować się przez SKYPE ( pogotowie.niebieska.linia)
Telefoniczna poradnia prawna
tel. 22 666 28 50 – poniedziałek, wtorek godz. 17.00- 21.00
tel. 800-120-002 – środa godz. 18.00 22.00
Poradnia E-MAILOWA
( niebieskalinia@niebieskalinia.info)
Linia Pomocy Pokrzywdzonym
tel. 48 222 309 900 wsparcie przez 24 godziny/ 7 dni w tygodniu dla osób pokrzywdzonych przestępstwem i świadków oraz instytucji które otrzymują lub potencjalnie mogłyby otrzymywać środki z Funduszy Sprawiedliwości.
Strona internetowa: www.numersos.pl
Adres e-mail: info@numersos.pl
800 120 226 – Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
Pod tym numerem telefonu można uzyskać wsprcie w sytuacji przemocy w rodzinie. Specjaliści obsługujący linię udzielają informacji na temat procedury „Niebieskiej Karty”, np. jakie inne podmioty poza policją, mogą ją założyć. Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.30 – 15.30 (połączenie bezpłatne).
116 111 – Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży
Zadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem, nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz się o czymś opowiedzieć. Od 1 stycznia 2018 roku jest czynny codziennie od godziny 12.00 do 2.00 w nocy, wiadomość przez stronę www.116111.pl możesz przesłać całą dobę. Pomoc świadczona przez konsultantów Telefonu 116 111 jest całkowicie bezpłatna.
800 12 12 12 – Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
Tu również możesz zadzwonić, gdy nie wiesz z kim porozmawiać, a coś bardzo Cię martwi. Możesz tam także zgłaszać takie sytuacje, które według Ciebie są niesprawiedliwe i masz poczucie, że ktoś zachował się nie tak jak powinien – np. złamał prawo. Telefon jest bezpłatny i jest czynny od poniedziałku do piątku od godziny 8:15 do 20:00 (połączenie bezpłatne). Jeśli zadzwonisz tam w godzinach nocnych i zostawisz informację o sobie i swój numer – konsultanci do Ciebie oddzwonią.
800 70 22 22 – Linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego
Całodobowa i bezpłatna pomoc psychologiczna przez telefon, email i czat. Dyżurujący konsultanci udzielają porad i kierują osoby dzwoniące lub piszące do odpowiedniej placówki pomocowej w ich regionie.
Centrum wsparcia
„Twój Parasol”
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informuje, że funkcjonuje bezpłatna aplikacja mobilna „Twój Parasol”, która stanowi praktyczne i skuteczne narzędzie umożliwiające uzyskanie wsparcia i niezbędnych informacji osobom doświadczającym przemocy w rodzinie.
Szczegółowe informacje na https://twojparasol.com
Aplikacja umożliwia m.in. dyskretny kontakt z wcześniej skonfigurowanym adresem email, a także możliwość szybkiego wybrania telefonu alarmowego w nagłych przypadkach, jak również zawiera informacje, które mogą być pomocne osobom krzywdzonym np. z zakresu prawa.
Sytuacja alienacji związana z obecnie panującym stanem epidemii i zasadami dotyczącymi ograniczeń w przemieszczaniu się, może być wyjątkowo trudna dla osób doznających przemocy w rodzinie. Aplikacja ta może być szczególnie przydatna w obecnym czasie, zwłaszcza w kontekście utrudnionej komunikacji ze służbami i konieczności zachowania dyskrecji w sprawach przemocy.